Podání stížnosti

Podávání stížností na  poskytování sociální služby

„Všichni jsme tu pro Vás, chceme Vám poskytnout to nejlepší, co je v našich silách, ale nejsme neomylní, a proto se nebojte a upozorněte nás na naše chyby. Rádi se ponaučíme.“

Stížnost na poskytování sociální služby naší organizací má právo podat: 

  • osoba, které je nebo byla poskytována sociální služba,
  • zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba,
  • osoba blízká, nemůže-li stížnost podat osoba, které je nebo byla sociální služba poskytována, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřela,
  • osoba zmocněná osobou, které je nebo byla poskytována sociální služba,
  • člen domácnosti osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba, oprávněný k zastupování této osoby podle občanského zákoníku, nebo
  • zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb.

Stížnost je možné podat ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.

Stížnost můžete vyjádřit písemně, ústně, telefonicky nebo elektronickou formou, a to přímo řediteli nebo kterémukoliv z vedoucích pracovníků.

Pokud nechcete zveřejnit své jméno, nemusíte ho uvádět a můžete zůstat anonymní.

Na vyřízení stížnosti  má organizace 30 kalendářních dní. V odůvodněných případech může být tato lhůta prodloužena o dalších 30 kalendářních dní. O prodloužení lhůty a důvodech jejího prodloužení budete písemně informováni. O vyřízení stížnosti budete vyrozuměni písemně. 

Veškeré informace, údaje a skutečnosti osobní povahy, citlivé údaje (uživatele, pracovníků poskytovatele, dalších osob), které jsou uvedeny v podání nebo vyjdou najevo v průběhu šetření, jsou důvěrné.

V případě, že nebudete spokojeni s tím, jak byla stížnost vyřízena nebo pokud nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, máte právo požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR o prověření vyřízení stížnosti. O přešetření stížnosti můžete požádat ve lhůtě 60 dnů ode dne, kdy Vám bylo doručeno vyrozumění o vyřízení stížnosti nebo od uplynutí lhůty pro vyřízení stížnosti. 

MPSV ČR
Na Poříčním právu 1/376
128 00 Praha 2

tel: 950 191 111
datová schránka: sc9aavg

posta@mpsv.cz.

 

Stěžovatel se může se svou stížností obrátit i na další nezávislé instituce např.:

Zřizovatel Královéhradecký kraj:

Královéhradecký kraj, Pivovarské náměstí 1245,  500 03 Hradec Králové

tel.: 495 817 111 – spojovatelka

datová schránka: gcgbp3q

posta@kr-kralovehradecky.cz