Podávání stížností na poskytování sociální služby
„Všichni jsme tu pro Vás, chceme Vám poskytnout to nejlepší, co je v našich silách, ale nejsme neomylní, a proto se nebojte a upozorněte nás na naše chyby. Rádi se ponaučíme.“
Stížnost na poskytování sociální služby naší organizací má právo podat:
- osoba, které je nebo byla poskytována sociální služba,
- zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba,
- osoba blízká, nemůže-li stížnost podat osoba, které je nebo byla sociální služba poskytována, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřela,
- osoba zmocněná osobou, které je nebo byla poskytována sociální služba,
- člen domácnosti osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba, oprávněný k zastupování této osoby podle občanského zákoníku, nebo
- zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb.
Stížnost je možné podat ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.
Stížnost můžete vyjádřit písemně, ústně, telefonicky nebo elektronickou formou, a to přímo řediteli nebo kterémukoliv z vedoucích pracovníků.
Pokud nechcete zveřejnit své jméno, nemusíte ho uvádět a můžete zůstat anonymní.
Na vyřízení stížnosti má organizace 30 kalendářních dní. V odůvodněných případech může být tato lhůta prodloužena. O vyřízení stížnosti budete vyrozuměni písemně.
Veškeré informace, údaje a skutečnosti osobní povahy, citlivé údaje (uživatele, pracovníků poskytovatele, dalších osob), které jsou uvedeny v podání nebo vyjdou najevo v průběhu šetření, jsou důvěrné.
V případě, že nebudete spokojen s tím, jak byla stížnost vyřízena nebo pokud nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, máte právo požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR o prověření vyřízení stížnosti. O přešetření stížnosti můžete požádat ve lhůtě 60 dnů ode dne, kdy Vám bylo doručeno vyrozumění o vyřízení stížnosti nebo od uplynutí lhůty pro vyřízení stížnosti.
MPSV ČR
Na Poříčním právu 1/376
128 00 Praha 2
tel: 950 191 111
datová schránka: sc9aavg
Stěžovatel se může se svou stížností obrátit i na další nezávislé instituce např.:
Zřizovatel Královéhradecký kraj:
Královéhradecký kraj, Pivovarské náměstí 1245, 500 03 Hradec Králové
tel.: 495 817 111 – spojovatelka
datová schránka: gcgbp3q
Veřejný ochránce práv:
Kancelář veřejného ochránce práv,Údolní 39, 602 00 Brno
tel.: 542 542 111
Telefonická informační linka veř. ochránce práv:
tel.: 542 542 888
datová schránka: jz5adky