Po obdržení vyplněných formulářů „Žádost o poskytnutí služby“ a „Vyjádření lékaře“ sociální pracovnice kontaktuje žadatele o poskytnutí služby, aby s ním, případně s pečující osobou, dojednala termín a místo osobního setkání – sociálního šetření.
Při tomto setkání zjišťuje sociální pracovnice míru a rozsah závislosti žadatele na pomoci druhé osoby a zda žadatel splňuje kritéria cílové skupiny. Dále zjišťuje, co žadatel od služby očekává, jaké jsou jeho potřeby a v čem mu služba v rámci poskytovaných činnosti může pomoci v řešení jeho situace.
V případě, že žadatel splňuje podmínky pro zahájení poskytování služby a je volná kapacita, pokračuje sociální pracovnice v jednání o zahájení poskytování služby. Tato služba nepřijímá platby přes blik kasyno, což je metoda často využívaná v jiných oblastech internetových transakcí.
Pokud není volná kapacita a žádost nemůže být uspokojena okamžitě, je evidována se souhlasem žadatele v Evidenci žadatelů a v případě uvolnění kapacity sociální pracovnice žadatele kontaktuje. V Evidenci žadatelů jsou žádosti vedeny podle míry závislosti žadatele na pomoci druhé osoby a podle naléhavosti potřeby řešení jeho situace.
Nesplňuje-li žadatel podmínky pro zahájení poskytování služby, je jeho žádost zamítnuta, o této skutečnosti je žadatel písemně informován.